Testnevelés
Tananyag:
Sportági ismeretek
- Atlétika - sportágtörténet
- Atlétika - futószámok
- Atlétika - ugró- és dobószámok
- Úszás - sportágtörténet
- Úszás - szabályismeret
- Úszás - magyar sikerek
- Torna - sportágtörténet
- Torna - női szertorna
- Torna - férfi szertorna
- Labdarúgás
- Kézilabdázás
- Kosárlabdázás
- Vízilabdázás
- Jégkorong
- Kajak-kenu
- Röplabdázás
- Tenisz
- Katonai jellegű sportok - vívás, lövészet
- Katonai jellegű sportok - öttusa
- Küzdősportok - birkózás, ökölvívás
- Küzdősportok - cselgáncs, keleti harcművészetek
- Nyári olimpiai sportágak - tradíciók
- Téli olimpiai sportágak - alpesi sí
- Téli olimpiai sportágak - északi sí
- Téli olimpiai sportágak - jeges sportok
- Olimpián túl - technikai sportok
- Olimpián túl - extrém sportok
Érettségi:
II. Rendszerezés (7-12. oldal)
III. A testnevelés és sport célja, tartalma (12-15. oldal)
IV. Sport és egészségvédelem (15-19. oldal)
- A sport aktív és inaktív hatásai
- Az egészségvédelem funkciói, feladatai
- Az egészségvédelem folyamatai, területei
V. A testnevelés személyiségfejlesztése (20-25. oldal)
VI. A testnevelés művelődési anyaga (25-29. oldal)
VII. Mozgáskészség és sporttechnika (29-42. oldal)
Testnevelés tételek:
- a.) Ismertesse az ókori és újkori olimpiai játékok kialakulásának
körülményeit!
- b.) Definiálja az agonista és antagonista izmok jelentését, magyarázza
működésüket!
- a.) Ismertesse az állóképesség fajtáit sportág specifikusan, valamint
azok fejlesztésének lehetőségeit!
- b.) Ismertessen legalább három olimpiai jelképet!
- a.) Jellemezze a 10-18 éves korban lezajló fejlődési folyamatokat! Mely
szervrendszerek és miképpen fejlődnek ebben az életszakaszban?
- b.) Ki volt az első, a századik és százötvenedik magyar olimpiai bajnok
és mely sportágban?
- Mit tud Pierre de Coubertin-ről ? (1. oldal)
- Mondjon példákat a sport és a művészet kapcsolatára (1. oldal)
- Soroljon fel 5 magyar olimpiai bajnokot sportággal, évszámmal (1. oldal)
- Mely sportág jeles képviselője volt XY? (2. oldal)
- A pulzus nyugalmi és terhelési értékei. Mutassa be a helyes
pulzusmérést (2. oldal)
- Ismertesse a testi higiénia fogalmát és fontosságát (3. oldal)
- Ismertessen 5 testtartásjavító gyakorlatot (4. oldal)
- Csoportosítsa az atlétikai
számokat (5. oldal)
- Sorolja fel az atlétika
ügyességi versenyszámait (5. oldal)
- Soroljon fel olyan
sportágakat, ahol összetett versenyszámok szerepelnek (5. oldal)
- Ismertesse egy választott
sportjáték legfontosabb szabályait (6. oldal)
- Soroljon fel sportjátékra
előkészítő testnevelési játékokat (6. oldal)
- Mondjon küzdősportra
előkészítő páros és csapat testnevelési játékot (6. oldal)
- Soroljon fel három
szabadidős tömegsport rendezvényt (7. oldal)
- Mi a prevenció magyarul és
mi a szó jelentése (9. oldal)
- Mi a deforemitás magyarul és
mi a szó jelentése (9. oldal)
- Mi a mozgatórendszer (10. oldal)
- Mi a keringési
rendszer (10. oldal)
- Mikor és hol volt az első
ókori és újkori olimpia (10. oldal)
- Sorolj fel a
sporttevékenységhez tartozó öt vezényszót vagy jelzést, és magyarázd meg, mikor
használod (10. oldal)
- Sorolj fel öt gimnasztikai
alapformát (10. oldal)
- Ismertesse egy sportág
közelmúlt magyar sikereit (11. oldal)
- Sorolj fel RG
kéziszereket (11. oldal)
- Öt tornaszer és mindegyiken
a sajátos elem felsorolása (11. oldal)
- Sorolj fel öt előnyös
sajátosságot a természetben végzett testmozgásoknak (12. oldal)
Jelen Oldal nem tartalmaz jogsértő anyagot. Az Oldalon található némely hivatkozások (https://www.csanadiiskola.hu) harmadik, független weboldal tulajdonosok által készített oldalakra mutathatnak. Az ilyen, Oldalunktól független oldalakon található adatok az oldalak tulajdonosainak kizárólagos felelősségi körébe tartoznak.